وطنم قلعه سر چهاردانگه
دل بستن به دنیا،باوجودآن همه رنجهایی که از اومی بینی،نادانی است.امام علی(ع) 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وطنم قلعه سر چهاردانگه و آدرس vailek.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چت باکس


آرزومی کنم آخرین نفس باد پاییز،غمهای کوچک وبزرگ زندگیتان راباخود ببرد وبرف شادی زمستان،کلبه ی آرزوهایتان راسفید پوش کند.

شب یلدا برتمامی بازدیدگنندگان این وبلاگ،خصوصاًقلعه سریهای محترم مبارک.


برچسب‌ها:
[ شنبه 30 آذر 1392برچسب:شب یلدا, ] [ 16:18 ] [ عاشق وطن ]


دیگر چیزی به شب یلدا، جشن مهر و روشنایی و آغاز فصل زمستان 92 نمانده است ... ما ایرانی‌ها مناسبت‌‌های جالبی داریم که در تمام دنیا کم‌نظیر است. برخی از آنها با طبیعت همگرایی خاصی دارند؛ مثل همین شب یلدا که میراث زیبا و دلنشین هزار ساله اجداد ماست و زنده نگهداشتن آن بسی زیبا و دلنشین تر است. چراکه فلسفه و لذت یلدا در کنار خانواده بودن است. یکسری از سنت ها هست که تمام فلسفه و شیرینی آن این است که همه در کنار هم باشند. یلدا یکی از این سنت های دوست داشتنی ماست که اجازه نمی دهد انسانی بودن زندگی فراموش شود


موضوعات مرتبط: خبري، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 29 آذر 1392برچسب:صبـح صـادق نـدمـد تا شـب یـلــدا نـرود !, ] [ 11:13 ] [ عاشق وطن ]

پادشاه بزرگ یونان، الکساندر، پس از تسخیر کردن حکومت های پادشاهی بسیار، در حال بازگشت به وطن خود بود. در بین راه، بیمار شد و به مدت چند ماه بستری گردید.

با نزدیک شدن مرگ، الکساندر دریافت که چقدر پیروزی هایش، سپاه بزرگش، شمشیر

تیزش و همه ی ثروتش بی فایده بوده است. او فرمانده هان ارتش را فرا خواند و گفت:


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:وصیتنامه, الکساندر, ] [ 19:41 ] [ عاشق وطن ]

دردتو به هرنامردی نگو

 


موضوعات مرتبط: عکس، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:دردتو به هرنامردی نگو, ] [ 2:31 ] [ عاشق وطن ]

کدام عسل؟ کدام اصل؟

متخصصان گياهان دارويي و طب سنتي، معتقدند تشخيص عسل طبيعي از انواع تقلبي آن کار چندان ساده‌اي نيست و افراد عادي نمي‌توانند به‌سادگي به اين تشخيص برسند...آنها مي‌گويند شفاف يا کدر بودن عسل، مي‌تواند ناشي از وجود گرده گياهان يا حتي تکه‌هاي ريز موم در آن باشد و ربطي به مرغوبيت اين محصول ندارد. گران يا ارزان بودن عسل‌هاي مختلف هم ربط چنداني به اصل يا تقلبي بودنشان ندارد و ممکن است علت آن هزينه‌هاي نگهداري کندوهاي عسل در شرايط و مکان‌هاي مختلف باشد.

 

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:عسل اصل, ] [ 1:55 ] [ عاشق وطن ]

اختراعات و ابتکارات شیخ بهایی:



۱- تقسیم آب زاینده‌رود
نخستین کار جالب او تقسیم صحیح و طریقهٔ مهندسی آب زاینده‌رود به محله‌ها و باغات شهر اصفهان بود‌. او با محاسبهٔ دقیق و به دست آوردن آمار بارندگی مناطق مختلف اصفهان‌، حومه و کوهستان‌های اطراف و همچنین سرچشمهٔ زاینده‌رود‌، طرح دقیق نهر‌ها و شیب و عرض جویبار‌ها و سهم استفادهٔ آب هر باغ و محله و منزل‌، به اختلاف چندین سالهٔ مردم این منطقه پایان داد‌.
این منطقه تا قبل از تقسیم آب همیشه در حال نزاع و جنگ و خونریزی قبیله‌ای برای تقسیم آب بود و با این کار شیخ بهایی‌، این گرفتاری برای همیشه حل شد‌. شیخ بهایی طرز تقسیم‌بندی جریان آب زاینده‌رود را با توجه به محاسبات خیلی دقیق به ۳۳ سهم تقسیم نمود که هر سهم معادل ۵ شبانه‌روز قسمتی از آب رودخانه است که باید آب موجود در رودخانه به هر محله سرازیر شود که امروزه با نصب دستگاه‌های مختلف آب‌سنج‌ها‌، در نقاط زاینده‌رود به‌‌ همان نتیجه رسیده‌اند که او در ۴۲۰ سال قبل رسیده بود‌.

 


موضوعات مرتبط: مطالب کوتاه علمي، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:اختراعات و ابتکارات,شیخ بهایی,, ] [ 1:50 ] [ عاشق وطن ]

پس از رسیدن یک تماس تلفنی برای یک عمل جراحی اورژانسی، پزشک با عجله راهی بیمارستان شد , او پس از اینکه جواب تلفن را داد، بلافاصله لباسهایش را عوض کرد و مستقیم وارد بخش جراحی شد.

او پدر پسر را دید که در راهرو می رفت و می آمد و منتظر دکتر بود.

به محض دیدن دکتر، پدر داد زد: چرا اینقدر طول کشید تا بیایی؟ مگر نمیدانی زندگی پسر من در خطر است؟ مگر تو احساس مسئولیت نداری؟


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:عمل جراحی اورژانسی, ] [ 13:24 ] [ عاشق وطن ]

«امینه اسلمی» روزنامه‌نگار جوان و مسیحی متعصبی بود که در کنار تحصیل به تبلیغ مسیحیت اشتغال داشت و معتقد بود که اسلام دینی ساختگی و مسلمان‌ها افرادی عقب مانده هستند اما یک اشتباه کامپیوتر دانشگاه، مسیر زندگی او را کاملا تغییر داد

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب کوتاه اجتماعي، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:داستانی بسیار شگفت از مسلمان شدن یک زن مسیحی, ] [ 13:15 ] [ عاشق وطن ]

 مقدمه

مسأله را مي توان به زبان ساده تعريف كرد. هر گاه فردي بخواهد كاري انجام دهد ولي نتواند به هدف خود برسد، برايش مسأله ايجاد مي شود. به عبارت ديگر هر موقعيت مبهم يك مسأله است. حل مسأله نوعي از يادگيري بسيار پيچيده است. مسأله و تلاش براي حل آن جزئي از زندگي هر فرد است. فرآيند برخورد با شرايط زندگي همان مسأله است.

دو ديدگاه متفاوت در آموزش رياضيات نسبت به حل مسأله وجود دارد:

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 9 آذر 1392برچسب:راهبردهای آموزش حل مسئله در دوره ابتدایی, ] [ 1:0 ] [ عاشق وطن ]

پسر نوح به خواستگاري دختر هابيل رفت.

دختر هابيل جوابش كرد : نه ! هرگز همسري ام را سزاوار نيستي ، تو با بدان بنشستي و خاندان نبوتت گم شد...

 


موضوعات مرتبط: مطالب کوتاه اجتماعي، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 8 آذر 1392برچسب:خواستگاری, ] [ 23:29 ] [ عاشق وطن ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

اَلّلهُمَّ عَجِّل لِوَليِّكَ الفَرَج وَ العافِيَهِ وَ النَّصر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمودند: “ما در رعايت حال شما كوتاهى نمی كنيم و ياد شما را ازخاطر نبرده ايم ، كه اگر جز اين بود گرفتارى ها به شما روى مى آورد و دشمنان، شما را ريشه كن مى كردند . از خدا بترسيد و ما را پشتيبانى كنيد." به وبلاگ من خوش آمدید.ازنظرات ارزنده خود مارابی نصیب نگذارید.
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1394
فروردين 1394
اسفند 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 179
بازدید ماه : 792
بازدید کل : 68522
تعداد مطالب : 266
تعداد نظرات : 160
تعداد آنلاین : 1



Alternative content